Friday, February 1, 2013

Sesekali berehat di Wad Hospital..(Bhg 1)

Assamualaikum,..hello..hello..saya bersiaran lagi setelah berbulan-bulan menyepi.  Selamat tahun baru 2013 untuk semua. Errr..kira baru lagilah kan sebab baru sebulan berlalu....hehe..

Awal 2013 masalah kesihatan mula mengganggu. Namun saya abaikan saja, lebih2 lagi kami di SKT sibuk membuat persiapan menjelang keberangkatan para nazir. Sekolah saya sekali lagi tercalon untuk tahun ketiga bagi anugerah New Deal. 2 tahun berturut kami berjaya menempatkan diri sebagai salah sebuah sekolah yang berjaya menerima New Deal tersebut, sekarang kami dinilai lagi sama ada layak atau tidak untuk menerimanya buat kali ke-3 berturut-turut. Setelah nazir selesai memantau, saya mula memikirkan diri sendiri. Jadi,hari Isnin 28 Januari 2013 sayapun meminta izin pentadbir sekolah untuk ke klinik. 

11.30 pagi saya mula memandu ke klinik. Sepanjang jalan saya berkira-kira sama ada nak ke klinik swasta atau ke hospital. Akhirnya Allah gerakkan hati saya untuk ke hospital. Jam 1.00 tengah hari baru saya dipanggil ke bilik  doktor. Doktor muda tersebut mengarahkan saya menjalani pemeriksaan darah di makmal dan sekarang adalah waktu rehat. Maka sayapun pulanglah ke rumah menunggu petang untuk ke hospital semula.  Pukul 3.00 petang saya ke hospital semula dan menjalani penantian yang lama sebelum bertemu doktor. Akhirnya hampir jam 5.00 doktor memberitahu saya perlu ditahan di wad untuk pemeriksaan dan rawatan lanjut.

Seorang jururawat membawa sebuah kerusi roda untuk saya."Tak apa, saya boleh jalan sendiri." Kata saya. Beberapa langkah menapak sayapun sampai ke wad 3. Saya datang lagi setelah kali terakhir menghuninya September 2008, 5 tahun lalu. Tidak banyak yang berubah. Rata-rata pesakit sudah berumur 50 tahun ke atas. Kebanyakannya sakit kencing manis, darah tinggi dan asma. Hanya saya, sakit istimewa! Prosedur biasa masuk wad, tangan saya mula dipasang jarum. Seksa juga sebab urat darah saya ni tenggelam dalam daging dan lelemak yang banyak.

....................................................................bersambung..........................

1 comment:

  1. patutlah lama tak dengar berita...
    eloklah berehat walaupun di hospital...
    kerja, kerja jugak...kesihatan kenalah utamakan..
    kesian "rakyat jelata" nanti...

    p/s saspen tunggu kenapa dan mengapa...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2009 - 2013 © NAJMIAH DOLLAH