Tuesday, September 4, 2012

Kehilangan Lagi...

Keluarga saya  menempuh detik-detik sedih lagi hari ini. Abang ipar  saya, Abang Mud telah kembali ke Rahmatullah petang tadi di Hospital Kota Bharu. Jenazahnya sudahpun dibawa balik ke rumahnya di Kg.Wakaf Aik, Bachok dan akan insya-Allah akan dikebumikan pukul 10.00 pagi esok. Semua anak-anaknya sudahpun pulang kecuali Naim, anak sulungnya sedang dalam perjalanan pulang dari Pulau Pinang.
 Inilah Abang Mud yang berbaju pagoda putih. Nampak sihat-sihat saja masa kami menziarahi beliau sekeluarga pada 2 Syawal lalu...namun janji Allah tetap datang tidak terlewat mahupun tercepat, arwah Abang Mud  pergi meninggalkan seorang isteri dan  5 orang anak serta beberapa orang cucu. Abang Mud yang saya kenali adalah seorang lelaki yang sangat cool, tenang dan sentiasa tersenyum. Dia tidak pernah meninggikan suara, selalu panggil saya adik.

Ya Allah..Engkau tempatkanlah roh abang iparku ini bersama-sama roh hamba-hambaMu yang soleh. Engkau tabahkanlah hati kakakku Remalah dan anak-anaknya dalam menempuh detik-detik sukar ini. Hanya padaMu lah hambaMu berserah. Amin.

1 comment:

  1. takziah buat najmiah dan keluarga Allahyarham. daripada Allah kita datang, kepadaNya jualah kita kembali..moga Allahyarham ditempatkan dikalangan mereka yang terpilih...amin...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2009 - 2013 © NAJMIAH DOLLAH