Sunday, July 29, 2012

Wedding Anniversary

Perkahwinan saya  menginjak 23 tahun hari ini. Pada hari ini, 23 tahun yang lalu saya telah diijabkabulkan dengan suami saya dalam satu majlis akad nikah yang serba sederhana. Dengan sekali lafaz dan berwalikan adik lelaki saya, saya telah selamat menjadi seorang isteri pada usia 22 tahun.

Indahnya saat itu..terasa masih sangat baru..saya terasa baru berkenalan, bertunang dan baru berkahwin...tapi bila melihat barisan anak2 yang seramai 4 orang itu bertambah dewasa, maka sedarlah saya bahawa saya telah beransur2 tua. Inilah buat pertama kali setelah 23 tahun gambar perkahwinan saya dipaparkan. Tiada yang menarik, tapi punya sentimental value buat saya. Majlis perkahwinan saya sederhana  tetapi meriah. Tiada kompang, tiada majlis persandingan. Memang itu yang saya mahukan..dan alhamdulillah, kami masih sayang menyayangi seperti dulu dan semoga Allah terus mencambahkan perasaan itu dalam hati kami buat selama-lamanya.

...dan setelah 23 tahun, dari berdua kami jadi berenam. Anak sulung saya pun telah berusia 22 tahun dan anak bongsu pula 14 tahun. 2 puteri dan 2 putera telah melengkapkan kehidupan berkeluarga saya. Semoga mereka yang hadir dalam perkahwinan ini menjadi anak-anak yang soleh dan solehah, cemerlang di dunia dan cemerlang juga di akhirat.

Gambar aidilfitri 2009.

1 comment:

  1. happy belated anniversary najmiah...semoga berkekalan hingga ke jannah...amin. sama usia kita berumahtangga, muda bebenor!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2009 - 2013 © NAJMIAH DOLLAH